Direktlänk till inlägg 26 maj 2019

Kommer nog få skit för detta också

Av Ulrika Gundahl - 26 maj 2019 21:48

Eller vad tror du?


Att var en person med åsikter är ju inte alltid bekvämt för andra. Men nu är det så att jag väljer själv vad jag gör med mitt liv och vad som diskuteras på min blogg.


Har alltid varit öppen med mitt liv då jag inte är särskilt annorlunda än andra men väljer att inte dölja det hårda som många gör.  Men jäklar så mycket skit man kan få för det och dumförklaringar.  Tänk vad enkelt det vore för människor om de förstod att det är deras val om de ska läsa eller inte. Jag tvingar ju ingen att ens söka upp mig på bloggen, FB och Instagram men det gör de. Detta tyder ju på att jag ändå väcker lite nyfikenhet eller väcker frågor hos dem.


Nä nu ska jag följa valet och hoppas på att min son kanske ger mig en morsdags massage på mina axlar;)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Gundahl - 23 juni 2019 17:25

Varför är det så svårt att sätta gränser, visa tydlighet!  Är det något svenskt beteende?    Frågorna bankar på i mitt huvud, varför tror vi människor att gränsdragningar och tydlighet är något som anses kränkande.  Kommer fundera mer på det ...

Av Ulrika Gundahl - 13 juni 2019 22:55


Vi är många systrar tyvärr.Att se dokumentären om Josefine Nilsson ger mig så blandade känslor. Ena stunden hatar jag, andra stunden dömmer jag och sedan bara grinar jag. Jag överlevde stryptaget runt min hals och dunkningarna av min kropp mot bilens...

Av Ulrika Gundahl - 13 juni 2019 21:34


Alltså vad håller vi människor på med?Varför inser inte alla människor i vårt samhälle att all extremitet oavsett typ föder hat och rasism. Jag som svensk, kvinna och ensamstående känner mig också utsatt av vissa människor och grupper. Tänk om vi all...

Av Ulrika Gundahl - 1 juni 2019 23:04


Öhhh ?????? Efter en dag ute blev det kväll vid köksbordet studerande religioner. Rolig lördag va ?? Men ibland blir jag trött på spekulationer då tar jag till pluggtekniken. Intressant att se vilka delar kristendom och islam har med judendom...

Av Ulrika Gundahl - 30 maj 2019 00:03

Hej på er ! jag vet att bilden på mig är lite speciell. Men jag och mina söner hade jäkligt roligt när vi shoppade idag på Dollarstore:) och jag fick salladsbåt till middag idag :) Annars har det verkligen varit tre intensiva dagar. Jag har varit...

Presentation


Jag kommer inte alltid vara bekväm. Här på bloggen skriver jag om allt mellan himmel och jord. Tanken är att väcka frågor eller stödja andra i kniviga situationer.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna här 😊


Ovido - Quiz & Flashcards